محبوبیت رمان‌های سیاسی در کتابخانه‌های عمومی کشور هنگ‌کنگ
بازديد : iconدسته: ادبیات

در هنگ‌کنگ رمان‌های جرج اورول نویسنده مشهور انگلیسی در لیست محبوب‌ترین کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های این کشور در سال گذشته میلادی قرار داشتند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از هنگ‌کنگ فری‌پرس، بر اساس گزارش و آخرین آمارهای ارائه شده توسط سازمان‌های دولتی در هنگ‌کنگ رمان‌های جرج اورول نویسنده مشهور انگلیسی در لیست محبوب‌ترین کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های این کشور در سال گذشته میلادی قرار داشتند. کتابخانه‌های عمومی در کنگ‌کنگ هر سال لیستی از پردرخواست‌ترین کتاب‌های خود را منتشر می‌کنند.
 
بر اساس این گزارش در لیست محبوب‌ترین کتاب‌های موجود در قفسه‌های کتابخانه‌های عمومی در هنگ‌کنگ دو رمان قلعه حیوانات و ۱۹۸۴ نوشته جرج اورول در صدر لیست صد کتاب محبوب کتابخانه‌های عمومی در این کشور قرار داشته است.
 
اریک آرتور بلر مشهور به جرج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی بود. او بیشتر برای دو رمان سرشناس و پرفروش مزرعه حیوانات که در ۱۹۴۵ منتشر شد و در اواخر دههٔ ۱۹۵۰ به شهرت رسید و نیز رمان ۱۹۸۴ مشهور است. این دو کتاب بر روی هم بیش از هر دو کتابِ دیگری از یک نویسندهٔ قرن بیستمی، فروش داشته‌اند. او همچنین با نقدهای پرشماری که بر کتاب‌ها نوشت، بهترین وقایع‌نگار فرهنگ و ادب انگلیسی قرن شناخته می‌شود.
 
به گفته مسئولان هنگ‌کنگی در سال گذشته میلادی نسخه ترجمه شده دو رمان این نویسنده انگلیسی به زبان‌ چینی در کتابخانه‌های عمومی کشورشان نزدیک به ۳هزار بار از سوی کاربران کتابخانه‌ها به امانت گرفته شده است. گفته می‌شود در لیست کتاب‌های محبوب هنگ‌کنگ دو رمان مذکور در رتبه‌های ۱۱ و ۱۲ قرار دارند.
 
گفتنی است که محبوب‌ترین کتاب موجود در کتابخانه‌های عمومی کشور هنگ‌کنگ رمانی به نام «پنج نفری که ملاقات کردی» نوشته میچ آلبوم است. مسئولان کتابخانه‌ها در هنگ‌کنگ می‌گویند تاثیر روابط سیاسی کشور چین و مداخلات آنها در امور داخلی هنگ‌کنگ موجب محبوبیت رمان‌هایی اورول شده است.
 
از جمله کتاب‌ها و داستان‌های سیاسی که در میان مردم هنگ‌کنگ محبوبیت زیادی یافته است، آثار جاشوا وانگ و تانیا چان نویسنده‌های چینی زبان هستند که رمان‌های آنها بیشتر نظام سیاسی کمونیستی چین را مورد انتقاد قرار داده است.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY