«هری‌پاتر»‌خوانی در دوران کرونایی/ از دیوید بکهام تا خود هری پاتر
بازديد : iconدسته: ادبیات

شماری از چهره‌های مشهور قصد دارند تا با خواندن کتاب اول از مجموعه «هری پاتر»٬ این مجموعه را به صورت رایگان در دسترس عموم قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی٬ نخستین جلد از مجموعه رمان‌های «هری پاتر» نوشته جی.کی.رولینگ با عنوان «هری پاتر و سنگ جادو»، توسط شماری از چهره‌های مشهور روخوانی می‌شود و به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این کتاب در چند ماه آینده به صورت فصل به فصل و به شکل ویدیویی و شنیداری منتشر می‌شود.

دنیای جادوگری رولینگ دیروز در توییتر اعلام کرد هفت نام سرشناس شامل دیوید بکام بازیگر مشهور فوتبال٬ دنیل ردکلیف بازیگر نسخه سینمایی، استیون فرای که همه کتاب‌های این مجموعه را برای نسخه شنیداری روخوانی کرده، داکوتا فنینگ و کلودیا کیم بازیگر، نوما دومزونی و ادی ردمین بازیگران «زیستگاه‌های هیولاها» و چند تن دیگر که در روزهای آینده معرفی می‌شوند٬ این کتاب را روخوانی می‌کنند.

هر یک از این افراد یک بخش مختلف از کتاب اول را که با عنوان «هری پاتر و سنگ فیلسوف» هم شناخته می‌شود٬ روخوانی می‌کند. گفته شده این کتاب با توجه به موضوع آنکه با تمرکز بر خانواده٬ دوستی٬ شجاعت و تنوع نوشته شده می‌تواند برای همه در سراسر دنیا قابل توجه باشد.

این کتاب در ۱۷ فصل نوشته شده و همه فصل‌های کتاب تا نیمه تابستان منتشر خواهد شد.

ویدیوهای روخوانی کتاب هر هفته از طریق وب‌سایتی که رولینگ به تازگی راه‌اندازی کرده در دسترس قرار می‌گیرند و نسخه صوتی آن به صورت رایگان از «اسپاتیفای» منتشر می‌شود.

نخستین بخش این کتاب با عنوان «پسری که زنده ماند» توسط دنیل رادکلیف که در نسخه سینمایی این مجموعه در نقش شخصیت اصلی یعنی هری پاتر نقش‌آفرینی کرده بود خوانده می‌شود.

این بخش از همان دیروز در سایت رولینگ و از طریق اس‌پاتیفای منتشر شد.

این ابتکار از سوی آژانس رولینگ و سایت دنیای جادوگری در پاسخ به شیوع کووید -۱۹ اره اندازی شده است تا مردم را به ماندن در خانه تشویق کند و به والدین هم کمک کند تا بتوانند فرزندانشان را سرگرم کنند.

استودیو وارنر برادرز٬ انتشارات بلومزبری٬ اسکولاستیک و پ‌ترمور در این راه به رولینگ کمک کرده‌اند.

رولینگ با کاهش حقوق کپی رایت کتاب‌ها برای آموزگاران این امکان را برای آنها فراهم کرده بود تا با خواندن داستان‌های این مجموعه در پلتفورم‌های آموزشی و شبکه‌ها به آموزش کودکان کمک کنند.

آمازون نیز به تازگی یک نسخه شنیداری از «هری پاتر و سنگ جادو» را که توسط جیم دیل روخوانی شده بود به صورت رایگان در بخش آثار شنیداری خود منتشر کرده است.

بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه از کتاب‌های مجموعه «هری پاتر» تاکنون در جهان به فروش رسیده و به عنوان پرفروش‌ترین مجموعه کتاب تاریخ شناخته شده است. تنها از «هری پاتر و سنگ جادو» ۱۲۰ میلیون نسخه فروخته شده و پرفروش‌ترین عنوان از این مجموعه است.


iconادامه مطلب

سایر صفحات سایت

Copyright © 2013 _ Design by : MrJEY